lauantai 11. tammikuuta 2014

R2D2 kakkukoriste

Torstaina sain tehtäväkseni taiteilla r2d2 kakkukoristeen sokerimassasta pikkupojan synttärikakkuun. Vanhemmillani on take-away myymälä ja he tekevät myös tilauksesta esim. kakkuja. He olivat sitten saaneet tilauksen synttärikakusta pikkupojalle ja tätä kyseistä kakku piti sitten koristaa r2d2.

Koristeen tein sokerimassasta. Pohja tehtiin valkoisesta massasta ja ensiksi kaulitsin sen laataksi. Tämän jälkeen asetin ns. "sabluunani" siihen päälle ja hammastikun paksummalla päällä painelin ääriviivoja pitkin, jotta sokerimassaan jäisi ääriviivat joita pitkin sitten voisi alkaa hopeanvärisellä elintarviketussilla "piirtelemään". Sen jälkeen kun olin saanut tussilla tarvittavat asiat tehtyä, siirryin yksityiskohtiin. Kaulitsin vaaleansinisestä sokerimassasta laatan josta voisin sitten leikellä paloja jotka tulisivat valkoisen pohjan päälle. Tämän tehtyäni maalasin vielä sinisellä elintarvikevärillä tummempia kohtia "päähän". "Silmä" on tehty mustasta sokerimassasta jonka pyörittelin palloksi ja sitten painelin sittä laatan. Valkoiset kohdat on tehty samalla tekniikalla. Punainen pallo on yksinkertaisesti punaista sokerimassaa joka on pyöritelty palloksi ja sitten paineltu päähän. Muut sokeriosaset olen liimannut siten, että olen levitellyt ohuesti vettä kiinnitettävään kohtaan ja sitten se on läntätty kiinni pohjaan.

Tämä kuva oli sitten minulla mallina kun yritin taiteilla koristetta.
 
 
Tässä on se minun niin sanottu sabluuna, elikkä leivinpaperia jonka olen laittanut oikean kuvan päälle ja sitten piirtänyt läpi.
 

Tämmöinen oli lopputulos. Kakun päällä se kyllä näytti aika mahtavalta, vaikka itse sanonkin. Mutta valitettavasti minulla ei ole itse kakusta kuvaa.
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti